Oldalunk a teljesebb felhasználói élmény érdekében cookie-kat (sütiket) használ. elfogadom
Termékek Menü
Kezdő meditációs tanfolyam - letölthető Katt rá a felnagyításhoz

Kezdő meditációs tanfolyam - letölthető

Ár:
17.000 Ft
Cikkszám: 6065
Gyártó:
Elérhetőség: 36 db raktáron
Menny.:db

Leírás és Paraméterek

Dobos Andrea Beáta

Kezdő meditációs tanfolyam,
avagy a Szatipatthána vipasszaná meditáció pontosan

10 alkalmas videó tanfolyam, letölthető formátumban
Tóth Andrea Beáta, meditációs tanár vezetésével

 

 

Nézz bele az első részbe:

 

Minden alkalom tartalmaz:

Egy óra eleji 15-20 perces meditációt, egy elméleti előadást az aktuális témával, majd óra végi újabb hosszabb meditációt. Lépésről lépésre haladunk az egyszerűbb témáktól a bonyolultabbakig.

 

A meditáció megtanítja:

 

-     a test és a tudat valódi természetének megismerését,

-     a fájdalom elengedését és kezelését,

-     érzelmek megfigyelését és átalakítását,

-     oldja a stresszt,

-     a berögzült rossz gondolat minták, szokások leépítésének módszerét,

-     hogyan tartsd a koncentrációdat a jelen pillanaton,

-     hogyan fejleszthető az intuíció,

-     öröm és testi-tudati béke állapotainak megtapasztalása,

-     a gondolatok lecsendesítésének folyamatát.

 

    Miért ideális bárkinek a letölthető meditációs tanfolyam?

    Először is, mert nem kell személyesen eljönnöd egy csoportba gyakorolni, ha messze laksz. Mert korlátlan alkalommal vissza tudod nézni / hallgatni, és jól be tudod gyakorolni a meditációkat és elsajátítani az elméleti alapokat is. Ha a meditáció közben elkalandoznál, többször is vissza tudod hallgatni. Offline is működik, ha egyszer letöltötted, nem kell hozzá internet.

 

A 10 alkalom tartalma:

 

1. Bevezetés a meditációba. Hossza: 70 perc.
Ellazulás gyakorlat és légzés megfigyelés. Bemutatjuk az ideális ülés módokat, és a meditáció alapjait. A testérzetek megfigyelése. Mi az a belátás meditáció? Működési elvei és hosszú távú hatásai.

2. A kellemetlen testérzetek és a fájdalom megfigyelése. Hossza: 73 perc

Megfigyeljük, a kellemetlen testérzetek mely testrészben figyelhetők meg, a megfigyelés hatására vándorolnak-e. Mi az a címkézés? A feljövő érzelmek és érzések címkézése.

A fájdalom kezelése az életünkben, miben segít minket, hogyan viszonyuljunk hozzá? A figyelem fókuszálása, mozdulatlan meditáció, a megmozdulás jelentősége.

3. Az elemek megfigyelése és az álló meditáció. 74 perc

Álló meditáció gyakorlása. A  alap elemek megfigyelése a testünkben, energia gyűjtés.

A 4 elem: föld, levegő, tűz, víz. A tér és idő tényező jelentősége az életünkben. Milyen változás érhető el ezek átalakításával. Miért jó az álló meditáció után gyakorolni az ülő meditációt?

4. Érzelmek átalakítása – metta (együttérzés) gyakorlat.

Együttérzés, szerető kedvesség gyakorlat.

Ebben a meditációban megtanulhatjuk a merev, rugalmatlan tudatunk lágyítását. Az érzelmek átalakításának aktív gyakorlata lehetővé teszi, hogy a vipasszana gyakorlatokban is megéljük a teljes elfogadást a kellemes, kellemetlen és semleges megfigyelési tárgyakkal kapcsolatban. A metta gyakorlat elengedhetetlen a vipasszana gyakorlatban való továbblépés szempontjából. Hatása a mindennapokban is azonnal érzékelhető. Naponta gyakoroljuk lehetőség szerint reggel és este, hogy a napunkat áthangoljuk és a nap végén megkönnyítse az alvást. Alvás zavarok esetén is jótékony a hatása.  Emberi kapcsolataink kiegyensúlyozottá válnak a rendszeres gyakorlás során.

5. A negatív érzelmek (szomorúság, harag, félelem) megfigyelése és átalakítása.

Az érzelmeink nagy hatással vannak az életünk és sorsunk teremtése szempontjából. Ezek a negatív érzelmek általában az elfojtás (testi betegségek) vagy a kiélés (dühös reakció, kiabálás) reakcióját váltják ki bennünk. Ebben a gyakorlatban megtanuljuk elengedni a negatív, fájdalmas és ártalmas érzelmi reakciókat. Azonnali stresszoldódás és fizikai nyugalom, öröm a következménye ennek az igazi  elengedésnek.

6. A vipasszana meditáció összetevői és az erkölcsi szabályok. Hossza: 72 perc

Ebben a gyakorlatban megismerjük azokat a viselkedési módokat amelyek támogatják a bölcsesség kialakulását az életünkben. Megtudjuk, hogy a gyakorlatban hogyan tudunk tudatosak lenni a gondolatainkra, beszédünkre és a cselekedeteinkre. Milyen fontos a tiszta  beszéd és hogyan érhetjük el a beszéd gyógyító erejét? Hogyan bánjunk a szexuális energiánkkal és mit jelent az ezzel való visszaélés? Test és tudat összekapcsolódik ebben a gyakorlatban.

7. Akadályozó és nehezítő tényezők a meditációban (üdvös és káros tudatállapotok)

A meditációk során találkozunk olyan tényezőkkel, gondolati folyamatokkal, késztetésekkel, amelyek megakasztják vagy akár el is tántorítanak a gyakorlástól. A kezdeti gyakorlónak a gondolatok, a fájdalom, állandó érzéki vágyakozással kell megküzdenie, majd a félelmek és a kétségek ragadnak magukkal. Lehet hogy a tompaság és tunyaság hálójába kerülünk. Ezeket tudatosítva és a gyakorlat részévé téve kioldjuk magunkat a hatásuk alól.

8. Járó meditáció módszere

Ez a gyakorlat az ülő meditáció mellett a legfontosabb tapasztalatokat és az energiát biztosítja a mindennapokhoz. A késztetéseink megfigyelése és az anyag természetének és az azt alkotó elemeknek (levegő, hő, föld, víz) a vizsgálata nagyon felerősödik. Ráláthatunk, hogy mi mozgatja a cselekedeteinket? A járó meditáció három szintjének a megismerése történik ebben a gyakorlatban.

9. A gondolatok megfigyelése. A Függő keletkezés folyamata.

A gondolatokat a meditációban általában akadálynak tekintjük és csalódottak vagyunk a megjelenésük miatt. Ebben a gyakorlatban megtanuljuk, hogyan figyelhetjük a gondolatokat személytelenül és milyen hatással vannak a testünkre. A gondolatok személytelen megfigyelése révén ki tudunk lépni a követelő reakciókból és felszabadulunk a kényszerítő jellegükből. Ez igazi felszabadulás a mindennapokban.

10. Összegzés. A Nemes Nyolcrétű Ösvény elemzése.

Ez alkalommal összegezzük az életünk átalakításához szükséges tényezőket, mind a gondolati, viselkedésbeli és tudati szempontból. Ez a nyolc tényező együtt fejlődve olyan tudati átalakulást eredményez, amellyel fizikai, érzelmi és gondolati állapotaink tisztulása folyamatosan megtörténik. Útmutatást kapunk a megfelelő foglalkozás megválasztásához is.

 

Az Oktatóról:

Tóth Andrea Beáta:

2000-ben alapítottuk a Buddhista Vipassana Alapítványunkat. Azóta tartunk szervezetten elvonulásokat és tanfolyamokat. A meditáció technikáját Sayadaw U Pandita burmai szerzetes kolostorában tanultam, ahol  több alkalommal heteket töltöttem. A módszer megalkotója Mahasi Sayadaw, aki az elmélet és a gyakorlat terén is újításokat vezetett be a vipasszana gyakorlatba.  

Ha szeretnéd élő csoportban elsajátítani a vipassana meditációt, az ASRAM Jógaközpont kezdő és haladó szintű tanfolyamaira is várunk szeretettel: http://www.jogakozpont.hu/joga/vipassana.html

 

Ajánlott könyvek a témához kezdő szinten - kaphatók webáruházunkban:

 Ven. Khammai Dhammasami: Mikor ha nem most - Tudatos jelenlét könnyedén

- Sayadaw U Pandita: Még ebben az életben
- Basa Ágnes - Tóth Andrea Beáta: Buddha a porszívóban. Útmutató a házimunka meditációhoz. Scolar 2015.

A haladó tanfolyam 1. és 2. hanganyagai hamarosan szintén kaphatók lesznek a webáruházunkban!

 

A vásárlás történhet:

- kártyás fizetéssel (ez esetben a sikeres fizetés visszaigazolását követően a rendszer azonnal küldi a letöltési információkat, a számlát pedig 1-2 munkanapon belül küldjük e-mail-ben), vagy
- átutalással (ez esetben az utalás beérkezését követően 1-2 munkanapon belül küldjük a letöltési információkat és a számlát)

A videók formátuma:

2 felbontásban elérhető a tanfolyam:

A számítógépre optimalizált teljes anyag: kb 10,61 GB

A mobilos verzió teljes mérete: kb 4.45 GB

Kérjük, hogy a számítógépeden / vagy telefonodon tedd szabaddá a szükséges memóriát.

A videókat csak saját felhasználásra lehet letölteni. Publikálni és oktatásra használni szigorúan tilos.

 

Kulcsszavak, címkék:

meditáció, online meditáció, meditációs tanfolyam, buddhista meditáció, vipassana, vipasszana, vipaszana, metta, címkézés, testérzet, légzés figyelés, ülő meditáció, álló meditáció, meditáció videó, meditációs videó, youtube meditáció, buddha, buddhista

Vélemények

| 5 / 5 csillag!
2018. 03. 24.
| 5 / 5 csillag!
2018. 03. 15.
Azt kaptam amit vártam, talán egy kicsit többet is. Sajnos nincs időm eljutni egy 10 napos elvonulásra de napi egy órát mindig tudok szakítani. Tudom, hogy nem sok de elégedjünk meg annyival ami van.
Köszönöm a bele fektetett munkát az alkotóknak.
| 5 / 5 csillag!
2018. 02. 20.
Mivel én vidéki vagyok, nekem elég bonyolult lenne feljárni a meditációkra.
Ezért választottam ezt a formát. Még az elején vagyok, de nekem nagyon tetszik. Olyan, mintha ott lennék az órán. Nem beszélve arról, hogy én osztom be az időmet és akkor veszem elő, amikor épp van egy jó órám "kis nyugisan". Nekem nagyon tetszik! :)
| 5 / 5 csillag!
2018. 01. 05.
Részt vettem az élő tanításon a stúdióban, nagy segítség az anyag a gyakorláshoz, ismétléshez, köszönöm!
| 4 / 5 csillag!
2017. 05. 02.

Írja meg véleményét



Megjegyzés: A HTML-kód használata nem engedélyezett!
Értékelés: Rossz Kitűnő