Oldalunk a teljesebb felhasználói élmény érdekében cookie-kat (sütiket) használ. elfogadom
Termékek Menü

Integrál jóga

Ár:
4.990 Ft
Cikkszám: 9789639858282
Gyártó cikkszám: 9789639858282
Elérhetőség: 1 db raktáron
Várható szállítás: 2019. szeptember 02.
Menny.:db

Leírás és Paraméterek

A transzcendencia világába tartozik, ha az egón (Ahamkára) vagy test-elmén kívül megismerünk egy másik kifinomultabb tudatosságot (Átman) és egyre inkább elkezdünk abban vagy legalább annak hatása alatt élni. A tények vagy dolgok egy adott halmazához (Arthák) leginkább az érzékeink (Indriják) juttatnak el minket, ám meglehetősen hiányos, tökéletlen módon. Tehát az igazságok (Tattva) egy-egy csoportját értelmünk (Buddhi) lelkes, de még tökéletlen fényével keressük. A beavatott Jógik vagy misztikusok szerint azonban a finomabb igazságok (Parama-tattva) nem érhetők el sem az érzékek, sem az empirikus értelem által. Ám fényt deríthet rá a belső, közvetlen tudás (Vidjá) és a közvetlen tapasztalás (Pratjaksa). Ezek az igazságok az anyagi érzékek fölött állnak, ám annál valóságosabbak. Már-már felfoghatatlan eredményre vezet, mikor a tudat (Csitta) megváltoztatja szubsztanciáját (Szamszkárák) és mozgási irányát. Mélységesen mély békét (Sánti), harmóniát és maradandó örömöt (Ánanda), a látás és tudás (Gjána) fényét eredményezi. A fejlődés szubjektív evolúciója révén olyan új szemléletmód tárul elénk, amely, ha kitartunk mellette (Szádhana) a végső megszabaduláshoz (Brahma-nirvána) vezet. E dolgok igazak (Szatjam) és valóságosak, hiszen a múltban már megtapasztalták (Szamádhi) őket, habár csupán az emberiség egy parányi része.

A testét és elméjét uraló keresőnek a közvetett (Paroksa) elemző és a közvetlen meditatív (Anvaja) tanulmányozás révén, megtisztult elméje segítségével kutatnia kell a lelki-szellemi önvaló (Átman) után. Megértve, hogy az mindenütt jelen van, benne és másokban egyaránt. A megkülönböztetés (Vivéka) képességével azon dolgok fölé kell emelkednie, amelyek ki vannak téve a keletkezés, állandósulás és pusztulás folyamatának, így valósíthatja meg magát az Örökkévalót (Szat). Bhagavata-purána 7.7.24.

 

OLVASSON BELE!

I. Az Integrál jóga és a hétköznapi élet

 

Az egyetlen szükséges dolog

 

Az élet tanítása, hogy e világon minden csalódást okoz az embernek – csak az Isteni nem, ha az ember teljes mértékben felé fordul. Ez nem azért van, mert az emberben van valami rossz, ami bukásra ítéli. Azért van minden ember bukásra ítélve, mert olyan dolgokra vágyakozik, amelyek nem tarthatnak soká, így elveszti azokat, és még ha meg is kapja, amit akar, csalódik, nem elégül ki. Az egyetlen igazság az életben, ha az ember az Isteni felé fordul.

 

Az Isteni megtalálása a spirituális élet és a spirituális Igazság keresésének a fő célja: ez az egyetlen elengedhetetlen dolog, minden más értelmetlen nélküle. Ha megtaláltuk az Istenit, meg kell nyilvánítani: először tehát át kell alakítanunk saját, korlátolt tudatunkat Isteni Tudattá, a végtelen Békében, Fényben, Szeretetben, Erőben, Üdvösségben kell élni, hogy ez váljon alapvető természetünkké, és így aktív természetünkben az isteni hajójává, csatornájává, eszközévé válhatunk. Ám ez nem alkothatja a spirituális kutatás elsődleges célját. Először meg kell találnunk az Önvalónkat, az Istenit, csak ezután tudhatjuk meg, hogy milyen munkát vár tőlünk. Addig az életünk és cselekedeteink csak segíthetnek vagy eszközként szolgálhatnak az Isteni megtalálásában, más céljuk nem lehet. Ahogy növekszünk belső tudatunkban, vagy ahogy az Isteni spirituális igazsága nő bennünk, az életünknek és cselekedeteinknek egyre inkább abból kell inspirálódniuk, eggyé kell válniuk ezzel az Igazsággal. Ám ha a korlátolt mentális tudatunkkal előre döntünk az életünkről és cselekedeteinkről, akkor megakadályozzuk a spirituális igazság belső növekedését. Annak növekedésével megérezzük az Isteni Fény és Igazság, az Isteni Erő és Hatalom az Isteni Tisztaság és Béke munkálkodását bennünk, amely hat a tudatunkra és tetteinkre, azok segítségével az Isteni Képre formál minket, eltávolítja a lerakódásokat, és a Szellem tiszta aranyával helyettesíti. Csak akkor van jogunk azt mondani, hogy a készek vagyunk megnyilvánítani az Istenit az anyagi síkon, amikor megmutatkozik bennünk az Isteni jelenlét, a tudat pedig átalakul. Ha egy mentális ideálhoz vagy elvhez ragaszkodunk, és azt ráerőltetjük a belső tevékenységünkre, az magában hordozza a veszélyt, hogy egy mentális megvalósításra korlátozzuk magunkat, vagy egy tökéletlen képződménnyel megakadályozzuk, akár meghamisítjuk a valódi növekedést, amely az Istenivel való teljes egyesüléshez és egységhez vezet, és meggátoljuk, hogy akarata szabadon, bizalmasan áramoljon életünkben. Ez egy olyan iránytévesztés, amelyre a mai elme különösen hajlamos. Sokkal jobb a megvalósításából származó Békéért, Fényért vagy Üdvösségért megközelíteni az Istenit, minthogy e kis dolgokra koncentrálni, amelyek elterelnek az egyetlen szükséges dologtól. Az anyagi élet és a belső élet istenivé tétele is része az Isteni Tervnek, de csak úgy lehet véghezvinni, ha a belső megvalósítás árad ki, nem pedig ha egy mentális elvet dolgozunk ki.

 

Az Isteni megvalósítása az egyetlen szükséges dolog. Minden más csak akkor kívánatos, ha segít e megvalósításban, efelé vezet, vagy pedig a megvalósítás után hozzájárul annak kiterjesztéséhez vagy megmutatásához. Az egész életnek az Isteni munkát kell megnyilvánítania, aköré kell szerveződnie. Először is a megvalósításhoz, valamint az Istenit megvalósított emberek közös életéhez személyes és közösségi szádhana szükséges. Másodszor a világot kell segíteni, afelé kell tartani, miközben a Fényben élünk – ez a jógám értelme és célja. Ám az első lépés a megvalósítás, ekörül mozog minden, hiszen nélküle semmi másnak nem lenne értelme.

 

A jóga Isten, nem pedig az ember felé irányul. Ha az isteni szupramentális tudatot és erőt le lehetne hozni, és meg lehetne vetni az anyagi életben, az egyértelműen hatalmas változást hozna a föld számára, ideértve az emberiséget és az életet. Ám az emberiségre gyakorolt hatás a változásnak csak egyetlen eredménye lenne: ez nem képezheti a szádhana célját. A szádhana célkitűzése csak az lehet, hogy az isteni tudatban éljünk, és megnyilvánítsuk azt az életben.

 

A szádhana a lényeg. A szádhana a természet megtisztítását jelenti, a lényünk felszentelését, a psziché, valamint a belső elme és életerő megnyitását, az Istenivel való kapcsolatot, annak jelenlétét, az Isteni megvalósítását mindenben, az önátadást, az odaadást, a tudat kiterjesztését a kozmikus Tudatba, a mindenben egy Önvalót, a természet pszichés és spirituális átalakítását.

 

…e jóga célja nem a jelen emberi természet tökéletesítése, hanem a lény minden részének pszichés és spirituális átalakítása a belső tudat munkáján keresztül. Majd egy magasabb tudat elérése következik, amely megmunkálja e részeket, kidobja a régi mozgásokat, vagy a saját képére formálja azokat, így az alacsonyabb rendűt a magasabb természethez emeli. Nem az értelem tökéletesítése ez, hanem annak fölemelése, az elme átalakítása, a lény egészének helyettesítése a tudás kiterjedtebb, hatalmasabb elvével.
Ez lassú és nehéz folyamat. Az út hosszú, és még az alapokat is nehéz létrehozni. A régi természet kitart, ellenkezik, a nehézségek egymás után jönnek, amíg túl nem lépünk rajtuk. Ezért biztosnak kell lennünk abban, hogy ez a mi utunk, mielőtt végleg úgy döntünk, hogy rálépünk.